Växla upp den digitala marknadsföringen

Almi bjuder in till webbinarium!

Var proaktiv och i ständig rörelse för att möta krisen.

Sitt lugnt i båten, har man fått höra många gånger när det gäller hur man ska tänka gällande t.ex. aktiesparande i kristider. När det gäller marknadsföring så gäller det motsatta. Du måste vara proaktiv och i ständig rörelse för att inte dras med av det rådande världsläget. Att revidera, eller starta upp, sitt arbete inom digital marknadsföring är ett sätt att möta krisen på.

Därför arrangerar Almi tillsammans med Daniel Forneheim och Satu Locka från Think Happy Thoughts en crash course kring hur du kommer igång och blir effektivare med din digitala marknadsföring. Du kommer under webbinariet få en bra bild av vilka delar du bör fokusera på för att lyckas. Exempelvis hur ni väljer rätt kanal för respektive målgrupp och vad som kan förväntas av resultatet.

Innehåll:  
  • Inventera dina digitala kontakter med målgruppen
  • Att använda ”Kundresan” (CX) som arbetsprocess
  • Revidera bilden av dina målgrupper, och att arbeta med personas
  • Budskap. Vad vill målgruppen veta, tycka eller känna?
  • Att välja kanal och plattform (sociala medier, sökmotorannonsering, influencers, content hub…?)
  • Sätta mål (KPI:er)
  • Vilka resurser behöver jag avsätta?
  • Hur ska vi få det löpande arbetet att funka?
  • Vad kan jag förvänta mig för resultat?


Anmälan:
För att få tillgång till en länk till eventet behöver du anmäla dig via nedanstående länk.
ANMÄL DIG SENAST KL 12:30 DEN 25 MAJ!
Almi skickar sedan ut i ett separat mail med en länk till livesändningen efter kl 13:00 den 25 maj - så var noggrann när du fyller i din mailadress.
Anmäl dig här >>

Varmt välkommen att mötas online!